Samsung T190 Rose Black

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung T190 Rose Black op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jelle Mees 28-05-2009
Geschreven voor: Samsung T190 Rose Black

Ik vind de reviews over dit scherm op Kieskeurig opmerkelijk positief. Het is voor mij wel duidelijk waarom de score's zo hoog zijn, maar ze geven geen realistisch beeld van de kwaliteit van het scherm.

Het scherm ziet er prachtig uit. Je steekt het enorm gemakkelijk en snel in elkaar en binnen de 60 seconden is het scherm volledige geconfigureerd ( brightness, contrast, scherpte, kleuren, enz... ).

Wanneer je aan het werken bent in 2D desktop applicaties valt er absoluut niets op te merken aan de beeldkwaliteit. Wanneer je video gaat kijken wordt het wel duidelijk dat er enkele mankementen zijn. Zwart is op dit scherm alles behalve zwart. Vlak voordat een film begint heb je vaak een volledig zwart scherm met in het midden de titel van de film, enkele credits, enz... Op zo'n momente zie je de achtergrond-verlichting enorm goed. Dat zou niet mogen. Zeker niet bij een 16:10 beeldverhouding aangezien je bij het kijken van video ALTIJD zwarte banden hebt, of wel links en rechts ( 4:3 ) ofwel vanboven en beneden ( 16:9 ).

Over de reactiesnelheid van het scherm ben ik enorm tevreden. Ik heb in geen enkele game ghosting effecten gehad.

Dit scherm heeft een enorm goede prijs/kwaliteit verhouding. In de 100-150€ prijscategorie zijn er tientallen, misschien wel honderden schermen met een slechtere beeld- en/of bouwkwaliteit. Ik heb dit scherm slechts 100€ betaald ( excl. BTW ) en ik ben er van overtuigd dat ik voor die prijs ( op het moment van schrijven ) geen beter scherm zal vinden.

Dit scherm kan ik echt aanbevelen aan 90% van de consumenten, mensen die de PC vooral gebruiken voor internetten, office applicaties, enz... Mensen die af en toe toch eens willen photoshoppen, videokijken of gamen kijken toch beter uit naar een ander scherm. Gewoonweg omdat de contrast van dit scherm te laag is. Het LCD-schermpje van mijn digitale-camera slaagt er in om donkere beelden zeer mooi weer te geven, terwijl op dit scherm dezelfde foto's alles behalve duidelijk zijn. Alleen toen ik ging sleutelen aan de instellingen van mijn grafische kaart slaagde ik er in om de objecten in donkere omgeving voldoende belicht weer te geven, met als gevolg dat de kleuren in andere applicaties niet om aan te zien waren.

Bij de aankoop van het scherm moet je er rekening mee houden dat de hoogte niet verstelbaar is.

Nihad 20-08-2008
Geschreven voor: Samsung T190 Rose Black

Prachtig scherm ! Zeer mooi uitgevoerd met een plexieglas rand. Monitor heeft aan de voorkant geen knop, om het aan te zetten. Dit gebeurt door de monitor 'aan te raken' (touch) Zeer leuk detail. Verder ook de LED die brand als de monitor aan staat, zeer beschaaf en niet te vel zoals bij gewone monitoren.

Verder heeft de monitor super beeld, zowel tijdens HDTV films, als games maar ook voor het surfen.

Je kan standaard uit een 6 tal voorkeurs instellingen kiezen dus je hoeft niet te prutsen met brightness verstellen als je tijdelijk iets anders aan het doen bent.

Op deze monitor kan je ook een PlayStation 4 aansluiten (HDMI > DVI-D) aangezien deze monitor HDCP ondersteund !

Paar dagen in bezit en absoluut geen spijt van.

John Dierx 28-07-2008
Geschreven voor: Samsung T190 Rose Black

op 26 juli 2008 heb ik dit scherm gekocht, een te gek mooi LCD Scherm, bediening uiterlijk kwaliteit van het beeld alles is goed.
op aanraden van kieskeurig dit gekocht en heb er na 2 dagen zeker nog geen spijt van want het is een topscherm een aanradertje.
ik heb al 5 lcd schermen gehad, maar zo mooi als deze nee dat nog niet.

Pimtendo 31-05-2008
Geschreven voor: Samsung T190 Rose Black

Supermooi beeld! Strak design!

Ik heb deze monitor gekocht om een werkplek in de kamer te realiseren. Mijn oude CRT monitor was hiervoor te groot

Na aansluiten en PC opstarten herkent Windows Vista de monitor meteen. Geen installatie meer nodig.

Design is mooi en modern met een plexiglas rand met rode gloed onder. Qua design past hij op deze manier goed in de woonkamer en lijkt het meer een tv dan een monitor.

Alle mogelijkheden moet ik nog onderzoeken, maar het beeld is in elk geval heel erg mooi en daar koop je een monitor voor.

Ik lees op de doos dat de monitor een erg laag stroom gebruik heeft in standby en ook dat is mooi meegenomen.